Leasing z wysokim wykupem to jedna z popularnych form finansowania, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Dzięki niej możliwe jest nie tylko zmniejszenie wkładu własnego, ale również miesięcznych rat leasingowych. Czy to rozwiązanie jest zawsze opłacalne? W jakich sytuacjach warto się na nie zdecydować? Sprawdźmy to w naszym artykule!

Spis treści:

1. Co to znaczy leasing z wysokim wykupem?
2. Zalety i wady leasingu z wysokim wykupem
3. Kiedy zdecydować się na leasing z wysokim wykupem?
4. Podsumowanie

Co to znaczy leasing z wysokim wykupem?

Leasing z wysokim wykupem to forma umowy leasingowej, w której wartość wykupu pojazdu na koniec okresu leasingu jest stosunkowo wysoka, zazwyczaj wynosi od 25% do nawet 60% wartości początkowej pojazdu. Dzięki temu możliwe jest obniżenie początkowego wkładu własnego oraz wysokości miesięcznych rat leasingowych.

Tym samym leasing z wysokim wykupem jest dla niektórych opłacalną opcją, zwłaszcza kiedy nie chcesz docelowo wykupić auta, a do tego czasu płacić niższe comiesięczne raty. Taka umowa daje elastyczność – można zdecydować się na wykup lub zwrócić pojazd leasingodawcy i ewentualnie podpisać nową umowę na nowy samochód.

Zalety i wady leasingu z wysokim wykupem

Jednym z największych atutów leasingu z wysokim wykupem są niskie koszty początkowe. Jako leasingobiorca możesz korzystać z pojazdu bez konieczności wniesienia dużego wkładu własnego.


Ponadto miesięczne raty w przypadku leasingu z wysokim wykupem są niższe, co pozwala na lepsze zarządzanie budżetem firmy. Jest to korzystne zwłaszcza dla małych przedsiębiorstw i startupów, które chcą minimalizować miesięczne wydatki.


Warto także pamiętać, że wykup auta nie jest obowiązkowy. Zawsze bowiem możesz zwrócić samochód i zdecydować się na leasing nowego, nowocześniejszego modelu.


A co z wadami? Tak jak każde rozwiązanie, leasing z wysokim wykupem ma swoje minusy. Największą wadą są oczywiście wysokie koszty wykupu na koniec umowy. Dla niektórych przedsiębiorców może to być duże obciążenie finansowe. Warto zatem o tym pomyśleć, zanim zdecydujemy się na taką umowę.


Ponadto mimo niższych miesięcznych rat, całkowity koszt leasingu z wysokim wykupem jest wyższy niż w przypadku leasingu z niskim wykupem. Wszystko z tego powodu, że suma odsetek i kosztów finansowania jest wyższa.

 

Co więcej, jeśli wartość pojazdu spadnie bardziej, niż przewidywano, leasingobiorca może być zobowiązany do pokrycia różnicy, co może stanowić dodatkowy koszt dla firmy.


Mimo wszystko warto przeanalizować swoją sytuację finansową i sprawdzić, czy leasing z wysokim, czy niskim wykupem będzie dla nas najbardziej opłacalny. Jest to bowiem indywidualna kwestia, która zależy od wielu czynników, w tym od naszej płynności finansowej, a także planów związanych z wymienianiem aut na nowsze modele.

Kiedy zdecydować się na leasing z wysokim wykupem?

Leasing z wysokim wykupem jest idealny dla startupów i małych firm. Dzięki niskim miesięcznym ratom firma nie musi ponosić dużych kosztów na początku działalności. Niższe raty leasingowe to mniejsze obciążenie finansowe. Tym samym firmy mogą zarządzać swoimi finansami i inwestować w te obszary, które są w danym momencie dla nich istotne.


Tego rodzaju leasing jest także doskonałą opcją, jeśli firma potrzebuje pojazdu na krótki okres (2-3 lata) i nie planuje jego wykupu po zakończeniu umowy. Zamiast tego może podpisać nową umowę i tym samym korzystać z nowego samochodu lub innego sprzętu.


Warto także pomyśleć o jednej, nieoczywistej kwestii. Samochody szybko tracą na wartości. Leasing z wysokim wykupem chroni przed tym problemem, ponieważ użytkownik nie musi martwić się o spadek wartości pojazdu – może go po prostu zwrócić leasingodawcy po zakończeniu umowy.

Podsumowanie

Leasing z wysokim wykupem to korzystna opcja dla wielu firm, szczególnie tych, które chcą minimalizować koszty początkowe, potrzebują elastyczności finansowej lub często zmieniają samochody. Dzięki temu rozwiązaniu możesz lepiej zarządzać swoimi finansami, a także cały czas korzystać z nowoczesnych i nowych pojazdów.